Apple touch iPod touch 16GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple touch iPod touch 16GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sander_de_jong 28-11-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Fantastisch apparaat voor iedereen die al een mooie/goede telefoon heeft en dus niet de behoefte heeft aan een iPhone met duur abonnement.

Muziek, filmpjes, spelletjes, agenda, e-mail, internetten... wat kan dit ding niet? OK, niet alle web sites zullen 100% goed overkomen, maar voor snel effe surfen voldoet dit prima.

En veel dunner dan een iPhone!

Coen_53 22-08-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

De ipod touch 2g 16gb is echt een kwalitatief pproduct. Dat straalt eraf, alleen al als je het doosje opent. Het is een ongelovelijk mooi product. Het werkt zoals het hoort te merken en het doet dat je wilt dat hij doet. Internet werkt lekker snel en je kan dat ook doen als je muziek luistert. Het beeldscherm is mooi, helder en de touch werkt enorm lekker. Ik heb hem praktische altijd in mijn zak zitten. Enig nadeel is Ithunes en de boxjes kunnen niet enorm hard. Maar dat zijn kleine puntjes want wat een bruut apparaat!

Steve-O94 13-08-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb nu ruim een week geleden een iPod Touch 8GB gekocht en hij bevalt me zeer goed (nog zach uitgedrukt)! Het scherm is, zoals bekend, erg krasbestendig wat erg prettig is als je 'm vaak in je zak hebt zitten =) Helaas is de achterkant, in tegenstelling tot het scherm, erg kras gevoelig. Daarom, wat in eerdere reviews als is gezegd, is een hoesje geen overbodige luxe.

Pluspunten:

- Scherm is heel krasbestendig
- Geweldige geluidskwaliteit
- Geweldige beeldkwaliteit
- Heel veel leuke apps beschikbaar voor wanneer je bijvoorbeeld in de trein zit of wanneer je je verveeld (wat niet erg snel gebeurt met een iPod Touch)
- Ingebouwde Wi-Fi voor draadloos internet
- Bluetooth ingebouwd
- Simpel weg een geweldig en degelijk apparaat. Typisch Apple =D

Minpunten:

- Achterkant is erg kras gevoelig (helaas zijn er toch 2 HELE kleine krasjes op gekomen, maar die komen in de loop der tijd toch wel op en dan moet ik 'm maar niet zo vaak uit z'n hoesje halen =P)
- Batterij gaat niet geweldig lang mee, behalve als Wi-Fi uitstaat. Ik had 'm een keer een nacht aan laten staan en de batterij was nog lang niet op =D

Ook als je met een beetje kracht op het scherm drukt, kraakt het en veert het een beetje. Maar dat is als bescherming (dat veren) en het is niet echt een minpunt (vind ik).

Lang verhaal kort maken: Geweldig!

Mikkel 23-07-2009

@Tony1974

Dat probleem met mappen heb ik opgelost door sommige nummers allemaal hetzelfde album te maken. En je kan ook iets doen met onderdeel van een album als je rechtermuisknop op zon nummer doet. Maar je kan ook gewoon afspeellijsten maken.

Tony1974 21-07-2009

Slecht,zeer slecht.
Mappen structuur begrijpt apple niet.
Heb grote verzameling met muziek die ik zelf heb verdeeld in mappen destijds.Jaren geleden dus .Wil je dit erin zetten rangschikt hij dit automatisch op album of artiest of wat dan ook maar niet op mappen die je in windows hebt gemaakt.
Met als gevolg je bent lekker aan het trainen ofzo en je wilt een bepaald mapje luisteren gaat dit niet en kan je heel je muziek bibliotheek opnieuw gaan rangschikken.
De goedkoopste mp3 speler begrijpt dit wel !!!Zwaar gemiste kans van apple.

Foto's hetzelfde ,wil je verschillende mapjes erin plaatsen gaat dit niet .Je moet op je pc dus 1 totaal map maken en daar alle foto's in plaatsen en deze map op je ipod zetten.
Met als gevolg als je zoals mij 200 gig aan foto's hebt een hoop gekopieer en tijd en schijfruimte extra kwijt bent om het op te lossen.
Onbegrijpelijk,3 keer met helpdesk gebeld en het schijnt echt niet te kunnen.

Heb er oprecht spijt van.
Voor mij nooooit geen apple meer

Fenjen 21-06-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Het is echt een mooi ding. Leuke apps, werkt makkelijk. Alleen de interne boxen zijn niet bedoeld voor harde muziek. Verder zijn ze wel gewoon goed voor de tingeltjes die de meeste spelletjes maken.
Verder is nog 1 minpunt de battery life. Vrij snel op... (maar dat zal dan wel aan mijn gebruik liggen want hij is nieuw voor mij en ik gebruik hem dus heel veel. Ook staat hij constant verbonden met het internet).

Dus de plus punten:
-Veel Leuke apps
-Touchscreen is heeeel erg krasbestendig (zijn tests op gedaan)
-Alle 3rd party apps die er voor zijn, zijn echt vreselijk cool

En de minpunten:
-Niet geweldige battery life
-Achterkant krast heel snel door het chroom dat erop zit

Over het algemeen is het een geweldig ding. Zeker zijn prijs waard.

Moon28 06-06-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van deze Ipod touch. Een rib uit mijn lijf, maar zeker het geld waard! Wat een genieus apparaatje zeg! Hij is zeer gebruikersvriendelijk. Alles wijst zich vanzelf. Het aansluiten op Itunes, het downloaden van spellen, muziek en andere applicaties, het is gedaan voor je het weet. Ik gebruik hem nu voor het beluisteren van muziek (coverflow is echt fantastisch), het kijken van het NOS Journaal, teletekst, Hyves, het weer, spelletjes en het bekijken van tv series. De laatste heb ik van een DVD met het programma Handbrake(gratis) geconverteerd met Nederlandse ondertiteling. Dat gaat supermakkelijk en is prima te kijken op het scherm.
Voorheen gebruikte ik voor het beluisteren van MP3 een Iaudio. Deze was qua geluid net even wat mooier en had meer instelmogelijkheden. Maar ik moet zeggen dat de Ipod een heel eind komt en daarnaast natuurlijk veel meer te bieden heeft.
Kortom ik ben erg blij met mijn aanschaf.Nu nog een kabel naar mijn Bose 123 en het is compleet.

Minpunten:
-krasgevoelige achterkant (maar dat is bekend). Een hoesje is geen overbodige luxe.
-kiertje in rand waarin stof komt
-geen lichtnet adapter meegeleverd.

ojevaar 29-03-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb de Ipod nu 1 week en ik ben helemaal tevreden hierover. Internetten is een plezier. E-mail binnenhalen is supersnel. Met mijn bose oorluidspeakers een mooi geluid.

noefel 15-02-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

ja, dit is een mooi en goed apparaat.
Gebruiksvriendelijk (ism itunes). Loopt bijna nooit vast.

muziek: goed

foto's: goed

filmpjes: goed

internet: (alleen wifi) goed

agenda: goed
(zeker ism wifi: je kunt met een speciaal abonnement meerdere computers en ipods syncen, zodat je ook rekening kunt houden met afspraken van collega's / partner)

adressen / contacten: goed

Verkrijg (koop) bare software: Daar zitten wel leuke dingen bij
ik heb een programmaatje (het heet remote) waarbij je je ipod als afstandsbediening voor itunes op je computer kunt gebruiken. Met bladeren, zoeken, afspeellijsten enzo. Geinig (werkt via wifi)

syncen: (itunes) goed

accu: niet goed. gaat bij intensief gebruik (spelletjes) veel te kort mee (na een krappe anderhalf uur komt de melding dat er nog 20% batterijlading is. Alleen muziek (beeldscherm uit) dan gaat hij wel langer mee (nooit getimed)

Andy Kerstens 31-01-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Wel ik had hem 2 gaden en langs boven kwam er tussen het beeldscherm en de chromen achterzijde iets uit, het leek een metalen papiertje. Heb het terug proberen te steken maar dit lukte niet, ook langs de zijkant staat het chroom een paar millimeter los van het scherm, waarvan ik vind dat zoiets voor een apple product niet mag zijn. Achteraf heb ik er een in fnac zien hangen ( die toch wel wat meemaken op zo'n publieke plaats) en die was perfect afgewerkt. Uiteraard kan dit gewoon een fabricage fout zijn , hij is nu binnen voor reparatie.
Uiteraard is de iPod touch zeer goed, de software is fantastisch !!! Ook de games die je ervoor kan vinden zijn goed en de Wi-Fi werkt zeer goed en veel sneller dan verwacht. Alleen mis ik wel een zoekfunctie, die staat er niet in.
De vormgeving is zeer mooi ( als er geen fouten inzitten) en de touch werkt uitstekend. de muziek kwaliteit is ook goed en de motion sensor werkt ook zoals het moet. Allen de ingebouwde luidspreker is niet goed, verborgen achter de plug-in en gaat helemaal niet luid, ook de kwaliteit is niet zo goed, maarja ik denk niet dat deze functie veel gebruikt wordt, je hebt nog altijd je oortjes/hoofdtelefoon.
Ik ben zeer tevreden over de iPod touch aleen hoop ik dat ik een nieuwe krijg onder mijn garantie.

Groetjes

Ps: als je vragen hebt mag je altijd reageren ik wordt hierdoor gemailed door kieskeurig.

Stephan D 29-01-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Wat een heerlijk apparaat! Ik heb hem in december gekocht en ik ben er nog steeds hardstikke blij mee!

Geluidskwaliteit:
Ik zal eerlijk zeggen, de geluidskwaliteit is niet het beste wat je kunt krijgen. Wil je een muziekspeler met superieure geluidskwaliteit, ga dan eens kijken bij Sony...
Ik heb hiervoor namelijk mijn muziek altijd afgespeeld op mijn Nokia N95 en daar kwam echt werelds geluid uit. Echte stereo.
Bij de iPod klinkt het geluid niet echt ruimtelijk en de bass is niet geweldig. Oordopjes van €100 kopen hoef je niet te doen, want de geluidskwaliteit blijft toch hetzelfde.
Equalizer kun je niet zelf afstellen met allerlei schuifjes. Vind ik een flink minpunt. Je kunt alleen maar kiezen uit thema-geluiden als Rock, Laten etc.

Mogelijkheden:
De mogelijkheden zijn eindeloos! Mocht je meer mogelijkheden willen hebben, dan moet je een Mac hebben. Dan gaat het sychroniseren met vooral de kalender etc beter.
Maar alsnog zijn de mogelijkheden eindeloos, want nu met de nieuwe App Store in iTunes kun je heel veel verschillende gratis en koopbare programma's downloaden die nog meer functionaliteit geven aan je iPod, zoals bijvoorbeeld het omrekenen van valuta, maten en volume's etc, en daarnaast ook de vele games die vooral erg vermakelijk zijn. Draai bijvoorbeeld je iPod naar rechts en je auto draait ook naar rechts.
Wat ik vaak doe is ook films omzetten naar iPod formaat. Nu kan ik met perfect scherp beeld een film kijken en hoef ik me in de trein niet meer te vervelen.

Gebruiksgemak:
De meest a-technische mensen kunnen dit ding gebruiken. Download iTunes, gooi al je muziek erin, download voor cover flow alle album covers.
Daarna; sluit je iPod aan op je computer en wacht tot hij klaar is met sychroniseren! Klaar is kees; alles staat erop. Netjes georganiseerd op de plek waar het hoort en zoals het in iTunes staat.
Draai in Muziek je iPod een kwartslag en je schuift door je albumcollectie heen. Heerlijk!

Vormgeving:
Dat is waar Apple voor staat; oogstrelende producten en dat is deze iPod touch ook weer. Het is echt een product waarbij over je schouders word meegekeken.

Conclusie:
Ben je een echte audiofiel en wil je geweldige geluidskwaliteit? Zoek dan niet tussen de iPods. Zoek je een apparaat met enorm veel mogelijkheden wat je de hele dag door gebruikt, waar je ook muziek mee kan luisteren op een hele mooie manier en ook je songteksten kunnen bekijken? Dan is de iPod Touch (2de generatie, niet 3e!!) geweldig!

Rico S 06-12-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Geweldige MP3, hoewel dit erg minne omschrijving is voor een alles kunner!
Heb hem nu kleine 3 maanden, en nog steeds iedere dag erg blij mee. Gebruik hem dan ook iedere dag wel, is het niet voor de muziek dan wel om even snel me mail te checken of even wat op te zoeken.

Bouwkwaliteit is ook erg goed, de achterkant is erg krasgevoelig, maar dit is bekent bij bijna alle iPods.
Scherm kan veel hebben, maar na een dag in me broekzak met sleutels zaten ook hier een paar erg kleine krasjes op helaas. Verder niks op aan te merken!

Gebruiks gemak is ook erg goed, alles is van zelf sprekend. Veel mogelijkheden voor afspelen en afspeellijsten maken.
Ook games, internet, apps het werkt allemaal prima!

Al met al dus een super mp3 speler, goedkoop is die niet maar daar krijg je ook een hele hoop voor!